Tuesday, June 16, 2009

Keroncong

Salam.. Ketemu lagi.. Aku baru lepas layan cite Anak Bapak kat tv2. Biasa la kan.. cite P.Ramlee setiap Isnin 10pm.. So, tadi ada satu scene di mana P.Ramlee menyanyikan sebuah lagu keroncong yg bertajuk 'Keroncong Kuala Lumpur'. Masa aku dengar lagu tu, fikiran aku terus melayang mengenang kembali zaman ketika aku begitu rajin kayuh taxi dahulu. Kalau aku bawak taxi malam2 tu, memang selalu la aku bukak radio Best 104. Sebabnye.. start pukul 10pm sampai 12am lagu2 keroncong akan dimainkan oleh stesen radio ni.. Org cakap lagu2 keroncong ni diputarkan khas setiap malam sebab Sultan Johor nak beradu. Ntah.. agaknye le tu kot. Tapi bagi aku personally.. bila aku dengar alunan lagu keroncong tu masa bawak taxi, memang very relaxing.. Feeelllll je.. Cooollll je.. Ya lah.. kadang2 time tak 'mengena' (tak dpt penumpang) tu, dario je lah yg jadi peneman setia kat dalam taxi tu. Tapi bila time 'mengena' tu, orang tahan pun tak perasan sebab dok leka layan lagu keroncong punye pasal.. hehehe..

p/s: Bak kata Sultan Johor - kotor punye mat saleh.. wakaka!

No comments: